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Institute of Software Technology and Interactive Systems
Vienna University of Technology
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ARTournament: A Mobile Casual Game to Explore Art History

Authors: 
J. Froschauer, J. Zweng, W. Merkl, M. Arends, D. Goldfarb, M. Weingartner
Publisher: 
Proceedings: 
12th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies
Pages: 
80 - 84
Year: 
2012
Type: 
Speech with proceedings
Hidden Keywords: 
Department Focus: 
Media Informatics and Visual Computing
TU Focus: 
Computational Science and Engineering
ISBN: 
ISBN: 978-0-7695-4702-2
Abstract: 
Playing is an essential part of human culture, even Art related applications on mobile devices are mostly<br> more so nowadays with computer-based games. Gaming is also<br> regarded as an effective means to transfer knowledge and<br> spark interest in a particular topic. This family of games is<br> referred to as educational games and serious games. In this<br> paper we describe the design and evaluation of a mobile casual,<br> level-based game called ARTournament conveying basic<br> concepts of art history. Analyzing player performance on<br> various levels we are able to demonstrate that ARTournament<br> successfully transfers knowledge about art history to the exhibition-related polls. Creating games with educational players.
Abstract German: 
Spielen ist ein wesentlicher Bestandteil der menschlichen Kultur, auch Art Anwendungen auf mobilen Geräten sind meist<br> um so mehr, heute mit computer-basierte Spiele. Gaming ist auch<br> gilt als ein wirksames Mittel, um Wissen weiterzugeben und<br> Funken Interesse an einem bestimmten Thema. Diese Familie von Spielen ist bezeichnet als Lernspiele und Serious Games. hierin<br> Arbeit beschreiben wir die Gestaltung und Evaluation eines mobilen casual,level-basierte Spiel namens ARTournament Vermittlung grundlegender Konzepte der Kunstgeschichte. Analyse-Player Leistung auf verschiedenen Ebenen, die wir sind in der Lage, diese ARTournament demonstrieren erfolgreich überträgt Wissen über Kunstgeschichte zu den Ausstellungsräumen im Zusammenhang mit Umfragen. Entwicklung von Spielen mit Bildungs-Spieler.